Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , teenagers' relationships Compare the two pictures. Analyse the influence of peers on you and of your parents on you. Explain who or what is important in a teenager’s life.
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , communication Compare the two pictures. Explain how going out and socialising have changed through mobile phones. Speculate on how prominent mobile phones will be in the future.
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , Human Rights Compare the photos. Describe some situations in everyday life where a person’s human rights may not be fully respected. Comment on your own relationship to your human rights – how important are they to you
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , future career plans Compare the two pictures. Describe and evaluate different options you have after graduating from this school. Predict what your personal future will look like.
2. Paired activity
You are just about to decide on a future career
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , Technology Compare the two photos. • Suggest some ways how our food is modified through new technology. • Talk about examples from your personal experience with modern technology.
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , mascota casa jovenes 1Describe y compara las dos fotos. • Habla de tus experiencias con mascotas grandes y pequeňos. • Explica el sentido de (no) tener mascotas.
2. Ejercicio en forma de diálogo
Discute sobre obtener cualquier animalito como mascota. Vas a debatir
Methode: Mediation - Arbeitszeit: 60 min , cultural globalisation, Globalisation, Interkulturelle Kompetenz, kulturelle aneignung, tattoos Schöner Text, um mit den Schülern um kulturelle Aneignung im Zusammenhang mit Globalisierung zu sprechen und ggf. über das westliche Dominanzdenken.
Methode: How to analyse - Arbeitszeit: 90 min , analyse, Globalisierung Wiederholung vor einer Klausur zum Themenbereich Globalisierung (genauer Call Center)
Methode: Concept Map - Arbeitszeit: 45 min , Dimensionen, Globalisation, Globalisierung Die SuS können eigenständig die Inhalte des Unterrichts zu den 5 Dimensionen wiederholen.
Ballade, Deutsch, gymnasium, Klasse 7, Klassenarbeit, Paddy Fingal Dies ist eine Klassenarbeit für eine siebte Klasse (Gymnasium) über "Lyrische Texte: Balladen". Exemplarisch wurde hier die Ballade "Paddy Fingal" von Wilhelm Brandes ausgewählt, die inhaltlich, analytisch und kreativ bearbeitet werden soll.