la francophonie, Ausbau des Wortschatzes zur Beschreibung von Sprache und Texten, commentaire personnel, analyser, résumé La Francophonie: compréhension de texte, production de texte
faire du shopping, seine Meinung äußern, sich vorstellen, situationsbezogener Wortschatz mündliche Schulaufgabe. Présentation personnelle, présentaton thématique, description de l´image
Sprechen, At home, Hören, Vorlieben und Abneigungen ausdrücken, Sich vorstellen, Aussagesatz, Unbestimmter Artikel, Kurzantworten, Present Progressive, U4/5, Thema: Sam's Party; I Text comprehension; II Vocabulary (odd one out, synonyms, opposites); III Grammar (present progressive, short answers, a/an, there is/are); IV Writing (letter); V Listening comprehension,
Einkaufen
Sprechen, Vorlieben und Abneigungen ausdrücken, Fragen mit Fragewörtern, Genitiv -s, Simple Present, Present Progressive Thema: The new pupil, voc U5; I Text comprehension; II Vocabulary (explanations, opposites, matching), III Grammar (simple present, present progressive, genitiv-s, question words; IV writing (my timetable) V Listening (finding the way)
Listening Comprehension, Reading Comprehension, Zeitformen des Verbes, revision, Mixed Grammar, Soziales Thema: U1, New Zealand: I Listening comprehension; II Text comprehension (Thema: tourism); III Use of English: explanations, synonyms, opposites, mixed grammar; IV Mediation (Thema: tourism),
Australia and New Zealand,
Conditionals Type I,II,III,
Fashion,
Reading Comprehension, New Technologies, Mixed Grammar, Schreiben, Zeitformen des Verbes Thema: History of Wordwide Web: I Text comprehension; II Use of English: wordfamily, synonyms, mixed grammar, participles; III Mediation (Thema: web-blogs); IV Guided Writing (Thema: internet),
Finding the Correct Meaning,
Media