Leseverstehen, Comment, authentische Hör- und Hör-/Sehtexte, bildliche und graphische Darstellungen versprachlichen, erläutern und kommentieren, Inhaltsfragen zum Text beantworten, Aufbau: 1. Text (Forget about education, go for fame!) + Fragen dazu; 2. Cartoonbeschreibung; 3. Comment
Themenbereich: gun control, youth crime, binge drinking, celebrities
Leseverstehen, Schriftliche Ausdrucksfähigkeit, Comment, authentische Hör- und Hör-/Sehtexte, argumentative Texte verfassen, Inhaltsfragen zum Text beantworten Aufbau: Text (gang violence in Britain) und Fragen dazu; Composition mit drei Themen zu Auswahl;
each other, reflexive pronouns, Past Perfect Simple, Simple Past, will future, Past Progressive, conditional clause I, conditional clause II, Hörtext Aufbau: 1. Listening; 2. Mixed bag: Grammar, Vocabulary; 3. Grammar: if-Sätze; 4. textproduction: postcard about Seattle; subject matter: Green Line New E1 3, unit 4 – unit 5, Language B
present perfect simple, present perfect progressive, Simple Present, will future, London sights, Hörtext Teile der SA: 1.Listening; 2.Mixed bag (tenses und vocabulary); 3.Mediation; 4.creative writing
Lehrwerk: Green Line New E1 3, units 1 – 2B
Question Tags, Simple Past, Past Progressive, going to future The test contains a dictation, vocabulary: unit 1, grammar: questions tags; simple past/past progressive; going-to future.
conditional clause II, one/ones, Past Perfect Simple, Past Progressive, Simple Past Green Line NEW 3 Bayern: Unit 3-4; conditional sentences type II; prop word one/ones, past perfect/simple past, translation, guided writing
adverbs of manner The test contains vocabulary from unit 6-7 (Green Line NEW 2 Bayern); dictation: unit 6; grammar: some and any;every and no and their compounds; adverbs of manner.