to have sth done, Gerund, Infinitive, Questions on the text, Leseverstehen Nachschrift 2. Schulaufgabe 9. Klasse: reading comprehension, Grammar (German "lassen", short agreements...), Vocab, TP
Questions on the text, Leseverstehen, Gerund, Infinitive, to have sth done listening comprehension, Grammar (German "lassen", short agreements etc...), vocabulary, TP
London sights, present perfect progressive with for / since, present perfect simple, present progressive 1. SA 7. Klasse mit einer Listening Comprehension (tapescript anbei), Grammar-part, Vocab und Text production
Food and Drinks, Lake District, Hörverstehen, going to future, Will - Future, Present Perfect Simple, Simple Past Zu Klett Unit 3/4
A Listening
B Vocabulary
C Grammar
D Written: Postcard
Der Text befasst sich mit mit Indiens Vergangenheit als britische Kolonie und der Bedeutung dieses hist. Erbes für die Gestaltung eines modernen Indien. Voraussetzung für die Aufgabenbearbeitung: "British Empire" u. "India - a country in transition"
Klausur Kl.9 (G8) inkl. Erwartungshorizont: Bullying, Cyber-Bullying, Internet, Facebook, MySpace.com, Social Networks, Young People and Crime, Newspaper article
British Empire and Commonwealth, Participles, Past Participle, Present Participle Multi-ethnic Britain - Immigrants must learn English before entering the UK!
Research, Politics Die Arbeit behandelt einen Artikel , in dem der Autor argumentiert, daß Englisch nicht qua Gesetz als Nationalsprache der USA in der Verfassung verankert werden müsse, da sich diese Sprache auf quasi natürlichem Wege als lingua franca etabliere.
The UK, Brief, Of-Genitive, S-Genitive, some - any - much - many - a lot of Green Line, Gap dictation, grammar: some/any/much/many/genitive, focus on the UK, Textproduction: Postcard from the seaside