Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , Human Rights Compare the photos. Describe some situations in everyday life where a person’s human rights may not be fully respected. Comment on your own relationship to your human rights – how important are they to you
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , future career plans Compare the two pictures. Describe and evaluate different options you have after graduating from this school. Predict what your personal future will look like.
2. Paired activity
You are just about to decide on a future career
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , Technology Compare the two photos. • Suggest some ways how our food is modified through new technology. • Talk about examples from your personal experience with modern technology.
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , mascota casa jovenes 1Describe y compara las dos fotos. • Habla de tus experiencias con mascotas grandes y pequeňos. • Explica el sentido de (no) tener mascotas.
2. Ejercicio en forma de diálogo
Discute sobre obtener cualquier animalito como mascota. Vas a debatir
Arbeitszeit: 30 min , American tourist in India, first impressions of India, India, Mündliche Abiprüfung, Paul Theroux, Short Story, the Elephant God, tourists in India, Western perspective of India Der Auszug der short story beschreibt eindrücklich die erste Reaktion sowie die ersten Eindrücke der amerikanischen Touristin, Alice, als sie in Indien ankommt.
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , Blacks Contrast the two pictures. Analyse the fears of the local population connected with mass immigration. Highlight how a country may benefit from immigration.
Task 2: paired activity
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , impairment Compare the two pictures. Describe the problems people with special needs have in daily life. Explain how you should treat disabled people.
Task 2: paired activity
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , immigration USA Martin Luther King Contrast the two pictures. Analyse the fears of the local population connected with mass immigration. Highlight how a country may benefit from immigration.
and second paired activity
Methode: mündliches Abitur bzw. Reifeprüfung - Arbeitszeit: 20 min , impaired people, impairment disabled people handicapped people, impairment minorities Compare the two pictures. Describe the problems people with special needs have in daily life. Explain how you should treat disabled people.
and second paired activity
Realschule, Gymnasium Fächer: Politik und Zeitgeschichte, Geschichte/Politik/Geographie, Geschichte / Sozialkunde / Erdkunde, Geschichte / Sozialkunde, Geschichte / Gemeinschaftskunde, Geschichte, Biblische Geschichte, Deutsch als Zweitsprache, Deutsch