Camden Town 4 Niedersachsen Klassenarbeit zum Thema American High Schools einer gymnasialen Klasse des 8. Jahrgangs in Niedersachen in Anlehnung an das Buch Camden Town 4
Methode: Listening Comprehension - Arbeitszeit: 45 min , Conditional sentences type II, If-Clause Type 2, Present Progressive with future meaning, Scotland, Will-Future for spontaneous decisions, Writing e-mails Klassenarbeit mit Listening Comprehension Task und Aufgaben zum Will-Future for spontaneous decisions, zum Present Progressive with future meaning sowie zum If-Clause Type 2. Schreibaufgabe: Email über das Leben auf Hoy.
Arbeitszeit: 45 min Australia, Einwanderer, progressive forms of the passive, verbs with prepositions in the passive, conditional sentences I-III, Hörtext, 1. Schulaufgabe Klasse 8 (4. Lernjahr). GreenLine New 4 Bayern. Unit 1-2. Thema Australien. Listening comprehension, Mixed Bag Grammar, Mediation. Conditionals Typ I-III und mixed type, Passiv.
Arbeitszeit: 45 min , 7. Klasse Conditional Reflexive KLassenarbeit für eine 7. KLasse Gymnasium, Grammar-Fokus liegt auf Reflexive Pronouns und Conditional Type 1 und 2
Methode: Green Line 4 - Arbeitszeit: 60 min , go bears go, passive infinitive, perfect infinitive, pro and con text, school words, writing a comment Listening comprehension, perfect infinitive, passive infinitive, vocabulary school words, writing a pro and con text
Methode: Green Line 2. Fremdsprache - Arbeitszeit: 60 min , comparison of adjectives, Relative Clauses, Robin Hood Grammatik: Relative clauses, comparison of adjectives und einen Text über Robin Hood und seine Freunde schreiben
Arbeitszeit: 60 min , reported speech - statements Reported Speech: questions, statemens, commands
writing a blog: travelling
vocabulary : Unit 1 Green Line 4
Arbeitszeit: 45 min , Green Line, Klassenarbeit, Past Progressive, Question Tags, Robin Hood, Simple Past, simple past and past progressive Die Klassenarbeit zielt auf Unit 1 und 2 (Anfang) ab. Die Vokabeln von Unit 2 sind hier noch am Anfang. Es wird inhaltlich Robin Hood behandelt, grammatisch geht es um Simple Past/Past Progressive sowie Question Tags und eine freie Schreibaufgabe.
Arbeitszeit: 50 min , Green Line, New York sights, Past Perfect Progressive, Present Perfect Progressive 1. Klassenarbei für die Klasse 8.. Orientiert an den Themen der Unit 1 in Green Line 4 (Ausgabe 2008). Thematischer Schwerpunkt New York, sprachlicher Schwerpunkt present perfect progressive und past perfect progressive.
Arbeitszeit: 90 min , How to fight monsters, True diary of a part-time Indian Die Arbeit bezieht sich auf das Kapitel "How to fight monsters", summary, e-mail, present perfect with since/for
Methode: Listening, Grammar Mixed Bag, Text Production - Arbeitszeit: 45 min Adjective, Adverb, Wales, Hörtext, Bericht Listening: An Interview with a Welsh teacher; Grammar & Vocabulary (adjectives / adverbs); Mixed tenses (active /passive); Text production / Middle Ages