Future forms, schriftliche Ausdrucksfähigkeit vocabulary (unit 2), Lückentext (future forms), translation, text production (writing a report for the school magazine)
Personal Pronoun, Possessive Determiner, Short Answer, S-Genitive Erste Schulaufgabe in der Jahrganggstufe 5 - Schwerpunkt auf Let's Start und Unit 1 (Green Line 1)
GLN 5, Unit 1, Intro - Focus I
Lückentexte: past tenses, gerund/infinitive
C-Test: Globalisation (working conditions in developing countries)
C-Test: Industrial Revolution
Reading Comprehension: von der Klett-CD, aus Copyrightgründen hier nicht enthal
GLN 2 Bayern, Unit 1 Intro bis Unit 2 Intro
Tenses (simple past, past progressive, going-to-future), question tags, prepositions, odd word out, synonyms, opposites, C-Test (Halloween), text production
GLN Bayern Unit 1 Intro bis Unit 2 Intro,
C-Test (Halloween), odd word out, synonyms and opposites, tenses (simple past, past progressive, going-to-future), question tags, prepositions, text production
Bedingungssätze, Mixed Tenses, Vocabulary, Textarbeit Die Schulaufgabe hat einen einheitlichen Rahmen (a family business in America), der sich durch die gesamte Arbeit zieht. Es ist ein klassischer "Questions on the text"-Teil enthalten, sowie ein Deutsch-->Englisch Übersetzung.
Question Tags, comparison with -er/ -est, Simple Past, Past Progressive GLN2 1. Schulaufgabe, Dictation, question tags, simple past or past progressive,make comparisons, text production