Arbeitszeit: 45 min , American South, Cotton Plantation, Slavery, USA Using texts from "12 Years a Slave" the pupils investigate how slaves lived, and what a typical day in the life on a cotton plantation looked like
Methode: Listening - Arbeitszeit: 10 min , bullying, Cyberbullying, Internet, Social Media, TikTok Video mit Fragen und Lösungen zu zwei jugendlichen TikTok Tänzerinnen
Methode: Giving Feedback , feedback, Feedbackbogen, giving feedback, peer feedback Das AB kann den SuS als useful phrases an die Hand gegeben werden, um ihren Mitschüler*innen nach eine Präsentation oder in einer Schreibkonferenz ein strukturiertes Feedback zu geben.
Englisch Kl. 11, Gymnasium/FOS, Schleswig-Holstein
24 KB
Methode: eignet sich für eine Videostunde , Great Britain, Multicultural Britain, Multiculturalism Dealing with a text from Andrea Levy, also a child of the Windrush generation. Der Text kann im Internet gefunden werden: https://www.thalia.de/shop/home/artikeldetails/ID33902459.html
Englisch Kl. 11, Gymnasium/FOS, Schleswig-Holstein
13 KB
Methode: listening comprehension , Great Britain, Multicultural Britain The author Zadie Smith is a child of what is called "The Windrush".
Watch this short video and summarize the main information given (bullet points).
Methode: How to write an argumentative text - Arbeitszeit: 45 min , argument, Comment, linking ideas, paragraph writing, pros and cons weighing pros and cons of a topic/ an issue , line of argument, structuring arguments in a logical order
Methode: Hörverstehen - Arbeitszeit: 20 min , British Monarchy, Great Britain, Listening Comprehension, Queen Hörverstehen zu einem Youtube Video. Dieses handelt von einem typischen Tagesablauf der Queen.
Methode: Übersicht Modal Auxiliaries and Substitutes zum LERNEN , madals and tenses, Modal Auxiliaries, modal auxiliaries and their substitutes, modals erstellt zur KA- Vorbereitung zu Unit 4, Access 3 - aber auch zur Wdh in späteren Klassenstufen geeignet (dann kann die Liste ja ergänzt werden).