Methode: Reading Comprehension - Arbeitszeit: 90 min , digital activism climate change SuS lesen den Text und füllen Informationen in Tabelle.
Vorschlag für einen möglichen Comment enthalten
Methode: Reading Comprehension/ Gruppenpuzzle - Arbeitszeit: 90 min , Water Quality Crisis Climate Change Die SuS lesen zunächst einen Text, der die Water Quality Crisis erklärt, um dann in Gruppen Texte mit Lösungsansätzen zu lesen
Methode: Group presentation - criteria , criteria group presentation feedback Kriterien für kurzes Gruppenreferat, etwa über wichtige Figur des Civil Rights Movement in the USA
Methode: Textarbeit - Arbeitszeit: 45 min , Assimilation, Corruption, Ethnic diversity, Integration, Tradition In an English pub Archie is having a conversation with his Bangladeshi friend Samad, whose two sons develop differently from his wishes. While talking about solutions, they are reflecting on integration, assimilation and (moral) corruption.
Methode: Umfrage in der Klasse - Arbeitszeit: 20 min , Fragebogen, Frankfurt/Main (abwandelbar), Verwendung von always/usually/never..., Übung von "do you" und der Kurzantwort Die SuS befragen sich gegenseitig unter Verwendung von "do you" und der Kurzantwort. Die Fragebögen sind differenziert (3 Teile mit * und ** markiert). Sie können für andere Städte abgewandelt werden. Auch always/usually/... etc. werden geübt.
Methode: Textarbeit , crime (rape), forgiveness, gender issues, guilt, post-apartheid South Africa, race relations Lucy and her father are having an argument regarding Lucy’s future life in post-apartheid South Africa after having been raped by three black men on her isolated farm in the countryside with her visiting father beaten down in an adjacent room.
Arbeitszeit: 30 min , Indirect Speech, New York City, Reported Speech Beinhaltet verschiedene Aufgabenformate zur reported/indirect speech, verbunden mit dem Thema New York City
Short Answer, Greenline, Short Answers Ein arbeitsblatt in Tabellenform. Die Schüler können hier alle Fälle der Short Anwers einüben. Basis: Greenline 1
question words, possessive determiners, personal pronouns, there’s/there are, forms of be and the negative forms question words, possessive determiners, personal pronouns, there’s/there are, forms of be and the negative forms
Methode: Reading comprehension - Arbeitszeit: 45 min , Christmas story. „The gift of the Magi“ – a story about the meaning of true love. True or false?
Answer the questions.
Explain why the story is called 'The Gifts of the Magi'.
Methode: Reading comprehension - Arbeitszeit: 45 min , Ireland Molly Melone Read the text and find out who Molly Malone was!
Match the headings (A–G) with the paragraphs (1–5) of the text and write the correct numbers of the paragraphs in the boxes. Use each number only once. Becareful: There are twoheadings that you do notn
comparison with -er/ -est, Comparison with More / Most, Florida, Defining Relative Clause, relative pronoun, Contact Clause, mixed bag Mixed bag mit Vokablen, Zeitformen, Relativpronomen, Steigerungsformen